Dan is het goed mogelijk dat de instellingen van je mailprovider niet goed staan.
Authentiseer je e-mailadres
Als je voor je nieuwsbrieven gebruik maakt van een mailprovider, zoals MailChimp, dan is het belangrijk dat je je account bij MailChimp ‘geauthentiseerd’ hebt. Dit betekent dat je MailChimp toestemming geeft om namens jou een e-mail te versturen naar jouw klanten. Dit moet zowel bij MailChimp, als bij je host, via de zogeheten DNS records.
Als je dit niet gedaan hebt, dan is de kans groot dat je nieuwsbrief bij de spam terecht komt. Het mailprogramma van je klant ziet namelijk een e-mail, die komt van MailChimp, maar die zegt dat hij komt van jouw e-mail adres. Mailprogramma’s zijn hier heel gevoelig voor, ze zullen in veel gevallen jouw e-mail als ‘verdacht’ merken.
Het is zelfs zo, dat als je veel nieuwsbrieven stuurt, die niet ‘geauthentiseerd’ zijn, je hele e-mailadres, of domeinnaam op een verdachte lijst kan komen, waardoor mailprogramma’s zoals gmail of hotmail al jouw e-mails voortaan verdacht gaan vinden, ook je gewone e-mail.
E-mail goed instellen is steeds belangrijker. Zo’n 90% van alle e-mails die verstuurd worden zijn spam*. Voor elke e-mail die jij ontvangt heeft je e-mailprogramma er zo’n 9 tegengehouden. E-mailprogramma’s werken met heel geavanceerde spamfilters, die alle e-mails nakijken, om zoveel mogelijk spam tegen te houden. Het fijne is dat je hierdoor niet zoveel spam krijgt. Het nadeel is, dat je eigen e-mail soms onterecht als spam gezien wordt.
Wat kun je doen om je nieuwsbrief niet in de spambox te laten komen?
Naast de authenticatie zijn er nog een aantal dingen om op te letten, zodat je nieuwsbrief niet als spam gezien wordt.
- Het onderwerp moet niet te lang zijn, max 40 tekens
- Gebruik geen woorden die veel gebruikt worden in typische spam, zoals ‘gratis, voordeel, nu, verdien, deal, etc’
- Zet geen teksten in HOOFDLETTERS
- Gebruik geen extra leestekens zoals !! of ??, maak een tekst die zo ‘normaal’ mogelijk geschreven is
- Gebruik niet teveel kleuren, plaatjes, of links naar andere websites
- Personaliseer je e-mail, zodat er bijvoorbeeld ‘beste Laura’ boven staat.
Doe je alles goed?
Dan heb je nog kans dat sommige nieuwsbrieven in de spam terecht komen. Elk mailprogramma (zoals Outlook, Gmail, Hotmail etc) heeft zijn eigen regels voor wat hij als spam aanziet, en het ene programma is strenger dan het andere. Je kunt niet voorkomen dat je e-mails soms in de spam terecht komen, maar je kunt wel zo veel mogelijk e-mail goed laten aankomen, met de bovenstaande tips.
*bron: Wiki
Wat betekent de AVG voor je website?
/in website tips /door adminDit moet je in ieder geval aanpassen:
https://www.frankwatching.com/archive/2018/01/12/zo-is-je-privacyverklaring-avg-gdpr-proof/
Als je zo’n privacy verklaring gaat schrijven, kun je het best naar een paar voorbeelden kijken voor inspiratie. Hoe doen anderen het uit jouw beroepsgroep? Om je een idee te geven, mijn privacyverklaring vind je hier >
Foto’s van mensen op je website
Pas op, ook de privacy van mensen die op foto’s staan is verscherpt. Dit betekent dat je voor alle foto’s die je op je website toont expliciet toestemming nodig hebt van de persoon die erop staat om op deze website getoond te worden. Een algemene verklaring is niet meer genoeg, er moet echt bij staan welke foto waar gebruikt mag worden. Zover ik weet geld dit voor alle foto’s van personen, dus ook voor stockfoto’s.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig met het in orde maken van je website?
Mail me via info@lauravisser.nl en ik kijk wat je nog moet doen, en hoe ik je kan helpen.
Disclaimer
Ik heb de informatie verzameld uit verschillende bronnen op internet, die ik hieronder zal noemen. Ik ga er van uit dat als je deze adviezen opvolgt, je aan de AVG voldoet. Ik ben echter geen jurist en kan geen 100% garantie bieden, of aansprakelijkheid voor het naleven van de AVG accepteren.
Bronnen
https://www.frankwatching.com/archive/2018/01/12/zo-is-je-privacyverklaring-avg-gdpr-proof/
https://reinder.eu/blog/nieuws/google-analytics-avg-gdpr
https://www.otys.nl/blogs/1/bsin01-kan-ik-google-analytics-blijven-gebruiken-onder-de-avg-(gdpr)?
https://www.dailycms.com/artikelen/avggdpr-wat-betekent-deze-wetgeving-voor-websites-en-webwinkels/
Waar schrijf je over op je website?
/in website tips /door adminDit artikel gaat over een van de grootste vergissingen die ik op websites tegenkom. Het is een heel logische vergissing, want jij bent vol van wat je aanbiedt, dus jij wilt zeggen: ‘Ik heb een geweldig product (of training, of cursus), het is hiervan gemaakt, het kan dit allemaal, zo werkt het, het is een fantastische nieuwe techniek etc.’ Maar…
Je bezoeker is helemaal niet geïnteresseerd in jou of jouw product.
Die denkt bij jouw verhaal voornamelijk: ‘Leuk voor jou, maar wat heeft dat met mij te maken?’. Als je niet begint met schrijven over je bezoeker en het probleem waar hij of zij mee zit, dan vraag je een hoop moeite van je bezoeker. Hij moet dan namelijk zelf gaan proberen zich voor te stellen hoe jouw product hem kan helpen. Je maakt het hem veel makkelijker door te zeggen:
Nu zal een bezoeker denken: ‘Ah, dat is precies het probleem dat ik heb. Deze persoon begrijpt mij. En hij heeft er ook nog een oplossing voor.’
Vertrouwen opbouwen
Je website heeft eigenlijk maar een grote functie: je website moet je bezoekers zoveel vertrouwen geven, dat ze een product van je willen afnemen.
Meer specifiek betekent dit
Er zijn nog een paar manieren om met je website vertrouwen op te bouwen:
Tot Slot
In sommige spirituele kringen is het ‘not done’ om over problemen te schrijven, met het idee dat je problemen zou aantrekken of groter maken door erover te schrijven. Als je tot zo’n stroming behoort, dan zou ik het volgende uitproberen: Schrijf een tekst op jouw manier en schrijf een tekst zoals ik hierboven beschreven heb. Laat het je klanten lezen en vraag ze welke tekst ze meer aanspreekt.
Meer lezen over website teksten?
Lees ook mijn artikel
17 Tips voor het schrijven van teksten voor websites >
Komt je nieuwsbrief wel eens in de spam terecht?
/in website tips /door adminDan is het goed mogelijk dat de instellingen van je mailprovider niet goed staan.
Authentiseer je e-mailadres
Als je voor je nieuwsbrieven gebruik maakt van een mailprovider, zoals MailChimp, dan is het belangrijk dat je je account bij MailChimp ‘geauthentiseerd’ hebt. Dit betekent dat je MailChimp toestemming geeft om namens jou een e-mail te versturen naar jouw klanten. Dit moet zowel bij MailChimp, als bij je host, via de zogeheten DNS records.
Als je dit niet gedaan hebt, dan is de kans groot dat je nieuwsbrief bij de spam terecht komt. Het mailprogramma van je klant ziet namelijk een e-mail, die komt van MailChimp, maar die zegt dat hij komt van jouw e-mail adres. Mailprogramma’s zijn hier heel gevoelig voor, ze zullen in veel gevallen jouw e-mail als ‘verdacht’ merken.
E-mail goed instellen is steeds belangrijker. Zo’n 90% van alle e-mails die verstuurd worden zijn spam*. Voor elke e-mail die jij ontvangt heeft je e-mailprogramma er zo’n 9 tegengehouden. E-mailprogramma’s werken met heel geavanceerde spamfilters, die alle e-mails nakijken, om zoveel mogelijk spam tegen te houden. Het fijne is dat je hierdoor niet zoveel spam krijgt. Het nadeel is, dat je eigen e-mail soms onterecht als spam gezien wordt.
Wat kun je doen om je nieuwsbrief niet in de spambox te laten komen?
Naast de authenticatie zijn er nog een aantal dingen om op te letten, zodat je nieuwsbrief niet als spam gezien wordt.
Doe je alles goed?
Dan heb je nog kans dat sommige nieuwsbrieven in de spam terecht komen. Elk mailprogramma (zoals Outlook, Gmail, Hotmail etc) heeft zijn eigen regels voor wat hij als spam aanziet, en het ene programma is strenger dan het andere. Je kunt niet voorkomen dat je e-mails soms in de spam terecht komen, maar je kunt wel zo veel mogelijk e-mail goed laten aankomen, met de bovenstaande tips.
*bron: Wiki
Hoe deel je je website en je menu in?
/in website tips /door adminHoofdmenu
Je hoofdmenu moet in ieder geval bestaan uit de volgende onderdelen:
Je hoeft het niet zo te noemen, je kunt bijvoorbeeld ook zeggen:
Hoe je deze pagina’s noemt is afhankelijk van het type klant dat je website bezoekt, wat denk je dat hem of haar het meeste aanspreekt?
Pagina’s die ook nog in het hoofdmenu kunnen:
Zorg ervoor dat er niet teveel pagina’s in je hoofdmenu staan, maximaal 7, liever 5. Veel knoppen in je hoofdmenu geeft de bezoeker ‘keuzestress‘, je kunt beter zelf voor de bezoeker kiezen door hem te leiden naar wat het belangrijkste is.
Submenu
In het submenu kun je subpagina’s toevoegen. Bij je product(en) krijgt bijvoorbeeld elk product zijn eigen pagina. Je kunt ook een pagina toevoegen over alle praktische dingen, als het handig is dat deze bij elkaar staan, zoals prijzen, locatie, bestellen, etc.
Verder kun je bij producten nog subpagina’s maken als bijvoorbeeld:
Bij ‘over mij’ kun je als je wilt subpagina’s opnemen als:
Hoeveel pagina’s maak je?
Als je je website indeelt, denk er aan dat je website maar een voornamelijk doel heeft:
nieuwe klanten zo ver geruststellen en overtuigen, dat ze je producten willen afnemen. Meestal zijn hiervoor niet zoveel pagina’s of teksten nodig.
Let op bij het indelen van je website:
Je hoeft niet precies uit te leggen wat je doet. Het is voldoende om mensen een globaal idee te geven. Sommige informatie maakt mensen alleen maar in de war. Je wilt dat mensen nieuwsgierig worden naar wat je aanbiedt, zover nieuwsgierig dat ze het willen proberen. En je wilt dat mensen je vertrouwen. Maar ze hoeven niet alles te weten, er mag best wat te raden overblijven.